تبلیغات
مرجع دانستنی های ازدواج و زناشویی - تغذیه در دوران بارداری
مرجع دانستنی های ازدواج و زناشویی
ازدواج وحدتی اجتماعی یا قراردادی قانونی بین مردم است که باعث بوجود آمدن خویشاوندی می‌شود.
صفحه ی نخست       پست الکترونیک          از اینجا پیغام بگذارید              ATOM            زوج بلاگ
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ



مدیر وبلاگ : RRB 1985
نویسندگان
نظرسنجی
دوستان سلام . اگر مایلید یک گروه تلگرامی ایجاد بشه تا دوستان سوالاتشون رو با بقیه در میان بگذارند در این نظر سنجی شرکت کنید .




گروه نان و غلات:
•    ازگروه نان و غلات به طور متوسط 7 تا 11 سهم در روز استفاده کنید.
•    روزانه حداقل 7 سهم از این گروه كه شامل 210 گرم نان یا 490 گرم برنج پخته است برای تامین انرژی مورد نیاز خانم باردار ضروری است و بسته به میزان فعالیت بدنی و حجم كار خانم باردار باید تا 11 سهم افزایش یابد. 490 گرم برنج پخته تقریبا” معادل 35 قاشق غذاخوری پر می باشد.
•    ترجیحا” از نانهای سبوس دار مانند سنگک وبربری بجای نانهای سفید استفاده کنید.
•     بهتر است برنج را به همراه حبوبات مصرف کنید.بطور كلی مخلوط غلات و حبوبات مانند عدس پلو، لوبیا پلو، عدسی با نان و خوراك لوبیا با نان، پروتئین مناسبی را برای خانم باردار تامین می كند.

درگروه میوه ها و سبزی ها:
•    از میـــوه های متنوع بطور متوسط 4-3 سهم در روز استفاده کنید.
•    بـجای نوشابه های گازدار از نوشیدنی های سالم مثل آب، دوغ كم نمك و آب  میوه های تازه و طبیعی و انواع شربت های خانگی مثل شربت آب لیمو، به لیمو و آلبالو استفاده کنید
•    از انواع میوه های تازه كه در محل موجود است و میوه های خشك مانند كشمش، خرما، توت خشك، انجیر خشك، برگه هلو، زردآلو یا آلوی خشك می توانند بعنوان میان وعده استفاده کنید.
•    از آنجائی كه خود میوه محتوی فیبر بیشتری نسبت به آب میوه می باشد در صورت ابتلا به یبوست ترجیحا“ بجای آب میوه،‌خود میوه ها را میل کنید.
•    هر روز از سبزی های تازه به میزان 5-4 سهم استفاده کنید.
•    سبزی هایی كه به شكل خام خورده می شوند باید قبل از مصرف بدقت شسته و ضد عفونی شوند. از قرار دادن سبزی در معرض هوا یا نور خورشید، پختن به مدت طولانی بخصوص در ظروف در باز و همراه آب زیاد و دور ریختن آب آن كه سبب از بین رفتن ویتامین های موجود در سبزی ها می شود باید خودداری گردد.
•    سیب زمینی را به صورت آب پز یا تنوری تهیه کنید و حتی المقدور از مصرف آن به شكل سرخ كرده پرهیز کنید.همچنین برای استفاده بیشتر از خواص تغذیه ای سیب زمینی بهتر است آنرا بخوبی شسته و با پوست طبخ نمایید.
•    از سبزی های دارای برگ سبز تیره (مانند جعفری) بعنوان منابع خوب آهن و ویتامین A و از مركبات به عنوان منابع خوب ویتامین C استفاده کنید.

درگروه لبنیات :
•    از  شیر و لبنیات در دوران بارداری حدود  4-3 سهم در روز میل كنید.
•    شیر را می توان به اشكال ساده و یا داخل فرنی و یا شیر برنج بعنوان میان وعده استفاده نمود.
•    كشك یك منبع غنی از پروتئین، كلسیم و فسفر است. در مناطقی كه كشك در دسترس  است توصیه شود همراه با غذاهایی مانند آش و بادمجان استفاده شود.
•    حتما“ از كشك پاستوریزه استفاده کنید و قبل از مصرف حداقل 5 تا 10 دقیقه آنرا بجوشانید.در صورت فقدان دسترسی به کشک پاستوریزه ؛با اضافه کردن کمی آب به کشکهای خشک و رقیق کردن آن را حرارت داده و قبل از مصرف بجوشانید.
•    اگر مصرف شیر سبب ایجاد نفخ و مشكل گوارشی می شود تــــوصیه شود معادل آن از ماست یا پنیر استفاده کنید.





نوع مطلب : بارداری و مراقبت های بارداری، 
برچسب ها : تغذیه در دوران بارداری،
لینک های مرتبط :
          
جمعه 22 فروردین 1393
شنبه 18 شهریور 1396 11:36 ق.ظ
I just like the helpful info you supply in your articles.
I'll bookmark your weblog and test once more right here
frequently. I am moderately certain I'll be informed many new stuff right here!
Best of luck for the next!
سه شنبه 14 شهریور 1396 08:32 ق.ظ
Great weblog right here! Additionally your web site rather a lot up fast!
What host are you using? Can I am getting your associate hyperlink in your host?
I desire my site loaded up as quickly as yours lol
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر





آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی
تبلیغات